Kunne du tænke dig at bidrage til DKK kreds 10s arbejde?

Kunne du tænke dig at bidrage til DKK kreds 10s arbejde?

Vi er blevet foreslået at invitere til "åbne bestyrelsesmøder", nu da vi kun er 3 i bestyrelsen. På den måde kunne det blive muligt at få en fornemmelse af, hvad vores arbejde i bestyrelsen går ud på. Idéen er god, men kunne hurtigt udvikle sig uoverskueligt og det har vi ikke ressourcer til.

Du behøver nødvendigvis ikke at være medlem af bestyrelsen i kredsen for at kunne prøve HVAD kredsbestyrelsens arbejde omfatter. Vi er gået i tænkeboks og er kommet frem til at hjælp til at udføre specifikke opgaver - eller delopgaver - vil kunne medvirke til aktivitet for kredsens medlemmer - og ikke mindst vores hunde. Og i bund og grund er det, det samme arbejde bestyrelsen laver 🙂

Brænder du for hundeudstillinger?


Juleskue: Vi afholder Juleskue den 10. december i Haslev hallerne. Det eneste, der er fastlagt er dato og stedet. 
Så der er mange opgaver, som du kan hjælpe med, f.eks.:
Der skal inviteres dommere og ringpersonale.
Der skal laves fin invitation med godt foto og tekst.
Hjælpere til dagen og til hjælp med pakning af trailer med materiale skal findes.
Gulvtæpper skal rulles ud og rengøres (det er bedst at gøre det snart, mens vejret er lunt og tørt)
Præmier skal findes via sponsorer.
Stande med hundeartikler skal inviteres.
Skal der fortsat være gavebon, som kan bruges på skuet? Eller måske noget helt andet?
Trænger vores afvikling af store ring til en "opdatering"? Kan det ske på en anden måde?
Skal det være muligt at købe en julefrokost i Haslev Hallens Cafeteria og er du god til at forhandle indhold og pris?

Påske- og sommerskue

Skal vi fortsat have Påskeskue skærtorsdag og skal det fortsat være i Horbelevhallen? Sommerskue, udendørs - hvor skal vi holde det og hvornår i sommerhalvåret?

Nordisk udstilling i Påsken i Nyk. F. 2023

Der har vi en lille gruppe, som har haft det første indledende møde, hvor vi har fastlagt hvilke opgaver der skal udføres.
En ting vi mangler, er "salgsannonce", som vi kan dele på f.eks. Facebook, for at reklamere for vores Nordiske udstilling.
Vi kunne også godt bruge nogle medlemmer, som også er aktive i Nyk. F´s idrætsforeninger, fordi vi planlægger at bruge hjælpere fra dem (selvfølgelig med støtte til klubkassen) og det er altid nemmere, når "nogen kender nogle andre".

Foredrag og webinarer

Hvad kunne du tænke dig at deltage i ? Emne og sted? Skal vi også prøve at arrangere et, men afholdt som webinar?
Flere foredragsholdere på "hundeområdet" er kostbare, så hvor går det muliges kunst?

Aktiviteter

Hvilke aktiviteter skal vi have i kredsen. Pt har vi "kun" månedlige gåture? Hvad skal der ellers være? Og HVOR skal det være, vi er jo en stor geografisk kreds, så der burde jo være noget i både nord og syd og meget gerne også øst på.

Træning og prøver

Vi mangler i den grad hvalpe-og lydighedstrænere, og vi har slet ingen rally- eller agilitytrænere i kredsen. Hvor finder vi træningspladser rundt om i kredsen?
Vi har mulighed for at holde flere rallyprøver om året (som faktisk kan give indtægt til kredsen), men der mangler personer til at arrangere og afholde dem.

Hjemmesiden og Facebook
Der er behov for mindst en ekstra person, som har grundlæggende viden om kommunikation via hjemmesider og sociale medier og tid til at vedligeholde hjemmesiden og opdatere på Facebook.

Sponsorer

Vores største sponsor er vores medlemmer: nemlig dem der tanker brændstof hos OK og vælger at støtte DKK kreds 10. Det giver en indtægt mindst 5.000 kr om året - hvordan får vi flere til - bare en gang imellem - at tanke OK brændstof? Kan vi få andre faste sponsorer? Og det behøver ikke være sponsorater i penge.

Økonomi

Kredsen skal selv tjene sine penge - vi får intet fra DKK. Indtægterne kommer f.eks. fra deltagerbetaling til hundetræning, skuer, arrangementer med deltagerbetalinger og OK sponsorater. De største udgifter er f.eks. uddannelse af trænere, indimellem underskud ved dygtige, men dyre foredragsholdere, kørselsudgifter til bestyrelsesmøder og andre arrangementer samt leje af lager.

Bestyrelsesmøder
Dem er der ca 6-10 stks af om året. På disse møder planlægges der ovenstående opgaver og følges op på dem. En del holdes som online møder, for at spare tid til transport og kørselsudgifter.

Andre opgaver
Der er sikkert MANGE flere tiltag, som vi ikke lige er kommet i tanke om, så byd ind, hvis du har en, som du også selv har gjort dig tanker om, hvordan den kan udføres.
Alt det, som er skrevet ovenover er det som en aktiv kreds, med en aktiv bestyrelse udfører. Men det er ikke muligt for 3 bestyrelsesmedlemmer at overkomme selv. Så hvis du kan byde ind og tilbyde din hjælp til en eller flere opgaver, så håber vi at der kan dannes et udviklende fællesskab med initiativ og gensidig respekt - UDEN at det kræver at du "sidder" i bestyrelsen.

Mange forhåbningsfulde hilsner fra
Michael, Cissie og Jeannie


PS Vi er at finde på sommerskuet i Hårlev den 17. juli, hvor vi gerne vil tage en snak med dig, hvis du har interesse i at deltage i de opgaver, som bestyrelsen (burde) udføre.